Je bent niet ingelogd.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 13:37 #3132

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
www.nrc.nl/nieuws/2018/08/30/het-groene-...js-zit-klem-a1614822

... benieuwd hoe ze in de regering dit willen gaan oppakken... ik hoor er eigenlijk niemand ( meer ) over...

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 13:39 #3133

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anoniem schreef :

En dat zegt nog niets, gezien vorige uitzendingen van BZV. Het kan best zijn dat juist Steffie en Roel inmiddels uit elkaar zijn... Je weet 't niet, toch?.


Het lijkt me niet dat ze dan samen aan komen. Of alleen om ons te foppen?


Driehoeksverhouding op zakelijk gebied kan ook.... paardenfok.... oid ;) Steffie & Roel werken misschien wel samen met Marnix nu... kan maar zo.

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 14:56 #3138

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
... en hoe ons Von er tegen aan kijkt: #bzv #de boeren

www.televizier.nl/amusement/yvon-jaspers...nen-boer-zoekt-vrouw

even een belangrijk stukje uitgelicht:

" Sinds 2004

Het eerste seizoen van Boer zoekt vrouw werd in 2004 uitgezonden. In veertien jaar is er nogal wat veranderd. “We hebben natuurlijk door de jaren heen achter de schermen dingen verbeterd. Hoe het eruit ziet, de muziekkeuze, de techniek. Maar de intentie en de inhoud zijn hetzelfde gebleven.”

Vooral in de samenleving is er de grootste verandering geweest volgens Jaspers. “Op sociale media, in kranten en op tv is de tendens ernstig verhard. Er wordt ontzettend snel geoordeeld. Het lijkt tegenwoordig normaal te zijn om hard op mensen in te hakken.”

Dat vindt de presentatrice heel jammer. Het botst volgens haar met het karakter van Boer zoekt vrouw. “Hierin draait het juist om kwetsbaarheid, openheid, eerlijkheid en echt contact. Ik merk dat sommige kandidaten en boeren zich de laatste jaren minder open durven te stellen en niet meer alles willen zeggen op tv.”

Daarom is ze ook zo blij dat het programma zo’n verbindende factor is. “Het verbindt niet alleen onze liefdeskoppels, er ontstaan ook veel vriendschappen. En het brengt de kijkers samen, die ouderwets gezellig kijken naar tv. Die verbinding hebben we hard nodig, want tegenwoordig is er veel dat ons van elkaar wegdrijft.” "

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 20:00 #3158

Het kan best zijn dat juist Steffie en Roel inmiddels uit elkaar zijn... Je weet 't niet, toch?.[/quote]

Ik heb daar ook zo'n ongemakkelijk gevoel over...ik heb het inmiddels al twee keer 'gehoord'.
Ik kan bijna niet meer wachten tot half negen.

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 20:21 #3159

Zilte Deerne schreef : ... en hoe ons Von er tegen aan kijkt: #bzv #de boeren

www.televizier.nl/amusement/yvon-jaspers...nen-boer-zoekt-vrouw

even een belangrijk stukje uitgelicht:

" Sinds 2004

Het eerste seizoen van Boer zoekt vrouw werd in 2004 uitgezonden. In veertien jaar is er nogal wat veranderd. “We hebben natuurlijk door de jaren heen achter de schermen dingen verbeterd. Hoe het eruit ziet, de muziekkeuze, de techniek. Maar de intentie en de inhoud zijn hetzelfde gebleven.”

Vooral in de samenleving is er de grootste verandering geweest volgens Jaspers. “Op sociale media, in kranten en op tv is de tendens ernstig verhard. Er wordt ontzettend snel geoordeeld. Het lijkt tegenwoordig normaal te zijn om hard op mensen in te hakken.”

Dat vindt de presentatrice heel jammer. Het botst volgens haar met het karakter van Boer zoekt vrouw. “Hierin draait het juist om kwetsbaarheid, openheid, eerlijkheid en echt contact. Ik merk dat sommige kandidaten en boeren zich de laatste jaren minder open durven te stellen en niet meer alles willen zeggen op tv.”

Daarom is ze ook zo blij dat het programma zo’n verbindende factor is. “Het verbindt niet alleen onze liefdeskoppels, er ontstaan ook veel vriendschappen. En het brengt de kijkers samen, die ouderwets gezellig kijken naar tv. Die verbinding hebben we hard nodig, want tegenwoordig is er veel dat ons van elkaar wegdrijft.” "


De uitingen op het forum van destijds KRO waren toen al niet mals. Hoe er toen bijvoorbeeld werd ingehakt op bio(groente)boer Jochem lustten weinig honden brood van. Denk niet dat er hierin iets veranderd is, wel dat de deelnemers iets omzichtiger zijn gaan handelen. Maar ja, dan nog...
Wat heden ten dage wel in het voordeel van de boeren spreekt is het programma First Dates. Waren het vroeger "alleen boeren" die zo bot of apart konden doen, in First Dates is te zien dat het niet alleen boeren zijn die deze eigenschappen beheersen. ;)

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 22:46 #3172

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Mooi niet. Dan kunnen ze bij KRO/NCRV wel weer al die onbekende boeren optrommelen, maar ik ga daar niet over schrijven. Ten eerste ken ik ze niet goed genoeg. En ten tweede wil ik eigenlijk vroeg naar bed vanavond. Daarom doe ik het niet. En nee, ook die uitspraak over die muizen op zolder niet.

Wim probeerde ons in het ootje te nemen. Beetje alleen aan komen lopen. Sip koppie. En dan ineens zeggen dat het nog wel aan is. Marit was op vakantie (je verwacht het niet). Gelukkig belde ze nog even. Wim draaide zijn telefoon een kwartslag, maar helaas draaide Marit niet mee. Zo stronteigenwijs is ze. En toch gaat het goed met ze. Wim komt af en toe naar de stad en zij regelmatig naar de boerderij. Om nogal rommelig ogende pepernoten te bakken bijvoorbeeld. En ze nemen samen een oefenbaby op vier pootjes. En zo werd boer Wim toch een wimmaar. Gefeliciteerd!

Steffi de hengstenfokker en Roel zijn nog altijd hoteldebotel. Toen Yvon vroeg wat Roel zo leuk aan Steffi vindt, raakte hij maar niet uitgepraat. Haar uitstraling, haar eerlijkheid, haar krulletjes, haar rode bolle wangetjes, haar ... Het schijnt dat Roel nog steeds bezig is met het opnoemen van Steffi's positieve eigenschappen. En Steffi? Die kan het allemaal nog steeds niet geloven. Ik vind het een prachtig sprookje. En eigenlijk wil ik de pret ook helemaal niet bederven. Maar er gaat natuurlijk wel een moment komen waarop Roel erachter komt dat Steffi zestig paarden heeft. Zestig!

Ook de Mushroom was nog steeds verliefd. En er was iets raars aan haar deze uitzending. Ik heb haar namelijk niet horen klagen, niet op de bank zien liggen, niet horen commanderen en bovendien sprak ze twee zinnen achter elkaar uit zonder tussendoor te giechelen. Heel even dacht ik dus dat ze heel normaal was. Totdat we ineens weer oude beelden zagen waarbij Maarten op zijn rug in het gras lag met een kiezelsteen op zijn voorhoofd. Nou ja, liefde maakt blind zullen we maar zeggen.

Bij Jaap is het helaas niet gelukt. Het ging naar omstandigheden goed met hem. Dat klinkt niet goed. Als mensen dat zeggen, willen ze eigenlijk dat je even doorvraagt. Yvon deed dat ook, maar bij Jaap kom je dan niet veel verder. Uiteindelijk lukte het haar toch en kwam the monkey finally out of the sleeve: hij wilde toch liever Petra. Helaas bleef het bij een paar dates. Ik blijf het lullig vinden. Heb je een baan waarbij je elke dag met een vers bosje bloemen thuis kunt komen, kun je geen vrouw vinden om ze aan te geven. Zet hem op Jaap. Ooit komt er een vrouw die jouw Bouvardia's in de vaas zal zetten.

Marnix bleek er al die tijd gewoon eentje achter de hand te hebben. Aflevering na aflevering probeerde hij ons in de war te brengen met zijn idiote spreuken en twijfelgevoelens. Als de koe niet in de wei staat, kun je hem er ook niet uithalen. Wat een flauwekul. Twintig jaar hè. Zolang kenden Emmy en hij elkaar al. Arme Janneke. Een rookworst rijker, maar een illusie armer. Poeh hé, zou Tommy zeggen.

En dat was het dan. Ik ga naar bed. De kat in het donker knijpen. En natuurlijk ga ik jullie missen. Stuk voor stuk. Ik heb iedere week genoten van jullie fijne reacties. Meer nog dan van de uitzendingen zelf. Bedankt voor alle mooie woorden.

Tot volgend jaar! Rick Evers

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 02 dec 2018 23:37 #3174

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
BZV 2018: maaien in het donker
2 Dec

Feetje blogt...

Wat is het meest romantische dat jullie tot nu toe hebben ondernomen? Aldus Yvon tegen Rudie (één van de boeren die niet genoeg brieven had gehad om de rest van het programma te mogen volgen) en zijn vriendin Rianne. “Maaien in het donker”, aldus een vrolijke boer. Iets met het nuttige en het aangename verenigen, mompelde hij nog. Maar ik denk gewoon dat hij per ongeluk een driepoot gebruikte waar een tweepoot had moeten staan. Mocht het geen spraakverwarring betreffen, dan snap ik wel eindelijk waar die mysterieuze graancirkels vandaan komen.

Leuk om Rudie en alle andere boeren weer terug te zien trouwens. Ik twijfelde eerst nog wel of ik, na het afhaken vorige week, nog wel een eindblog zou schrijven over de reünie uitzending. Meestal is dat een beetje een herhaling van zetten, een samenvatting van wat we al hebben gezien. En het zou misschien ook wel, door het ontbreken van de blog vorige week, een beetje voelen als mosterd na de maaltijd. Dacht ik. Totdat ik de uitzending vanavond zag. En meteen wist waar het dit seizoen zo ontzettend aan ontbeerde.

Jan.

Ik vond het destijds al jammer dat deze humoristische ‘mopperpot’, deze ruwe bolster met enorm blank pitje, de uitzendingen verder niet haalde. Niet alleen had hij een flinke dosis zelfspot, hij blonk uit in de meest fantastische tegeltekstjes en one liners. En ook vanavond sloeg hij ons ermee om de oren. Bijvoorbeeld tegen Marit, de vriendin van boer Wim. “Als ik zulke muizen op zolder had sloeg ik de kat dood en ving ik ze zelf”. Dan kun je mij dus opvegen hè mensen. Goed ook om te zien dat hij na het ontvangen van de brieven aan het daten is geslagen. En ook al groeien de vlinders misschien niet meer zo snel bij een oude man (zijn tekst), hij geniet er in ieder geval wel met volle teugen van. Het is de kers én de slagroom op zijn taart. Want dat koeien melken en schapen tellen….tja, daar is hij wel een keer klaar mee. Ik hoop zo dat deze man zijn vrouw gaat vinden!

Welcome back

Tja, wat gebeurde er op de rest van de reünie? We zagen dus Rudie en Rianne, de eerste brievenschrijfster die Rudie destijds gelijk belde en een afspraak mee maakte. En wat denk je….het was gelijk goed. Zo kan het dus ook, zonder al die camera’s op je snufferd. Ook Wilfred zagen we terug. Hij was ook voorzichtig gaan daten, al leverde dat nog niet veel op tot nu toe. Maar hij had wel een heel flink ijzer in het vuur nog: haar naam is Doreen en ze komt een weekje bij hem wonen om te kijken of het klikt. Fok joe KRO NCRV, Wilfred organiseert gewoon lekker zijn eigen logeerweek. Goed zo! Ook Saskia was erbij en ook zij heeft nog niet echt dé man gevonden. Wel is het al een aantal keren ‘heel gezellig’ geweest, maar ze is niet op zoek naar gezellig. Tegelijkertijd sprak ze de wijze woorden dat het wel fijner is om het zo aan te pakken. Gewoon relax en op haar eigen tempo. En zonder Yvon Jaspers die nét iets te aanwezig is om hier en daar wat gevoel te forceren.

De Bouvardia Blues

Zoals vanavond, toen ze Jaap even flink aan de tand voelde over zijn gevoelens. De arme man leek overal te willen zijn behalve op de reünie, maar ja…contract hè. Zit je dan, tegenover een vrouw in paarse panty uit te leggen waarom het niets geworden is met Marian. Terwijl je het zelf ook niet zo goed weet. Maar daar neemt mevrouw Jaspers geen genoegen mee. JE MOET HET ONDER WOORDEN BRENGEN JAAP ! En dus zeg je dat je misschien wel de verkeerde keuze hebt gemaakt. En toch voor Petra had moeten kiezen. Klonk een beetje ongelukkig, alsof je wilt ruilen en vraagt of dat mag zonder bonnetje. Volgens de voice over heeft hij Petra wel nog gebeld en zijn ze samen een paar keer op date geweest, maar zonder resultaat. Ik denk dat het goed is zo. Dat het voor Jaap misschien nu pas goed gaat komen ook. De snelheid en de intensiteit van dit avontuur zijn best heftig, zeker als je nog nooit een vrouw écht in je armen hebt mogen sluiten. En dan kan ik me zo voorstellen dat twijfel en angst om voorrang vechten. Hopelijk heeft het programma hem laten zien dat de liefde echt voor hem is weggelegd vindt hij de ware jacoba nog. Als hij dan maar wel zijn ringtone verandert. Anders wordt het nooit iets.

Happy Couples

Moet ik nog iets zeggen hier over Michelle en Maarten? Over hoe het in de sterren geschreven staat dat zij elkaars chakra hebben bevoeld en goed gevonden? Dat zij voorbestemd lijken te zijn voor elkaar? Ik kan er niets spannenders van maken dan dat ze een heerlijk klef stel lijken te zijn. Verliefd en in hogere sferen verkerend. Mooi om te zien. Net als het mooi is om te zien dat je als boer en vriendin gewoon lekker allebei ‘je eigen ding kunt doen’, zoals bij Wim en Marit. Zij in Vietnam voor één of ander goed doel, hij met zijn poten in zijn oh zo geliefde klei. Een kleine terugblik van een bezoek van Yvon aan de boerderij + een live verbinding met Vietnam bevestigden het nog maar eens: ze zijn verliefd en nog samen. Sterker nog, binnen een half jaar woont Marit op de boerderij, zo schat ze in. En er is ook al sprake van gezinsuitbreiding. Een puppy weliswaar, maar dat is natuurlijk prima oefenmateriaal.

And the Emmy goes to…..

Marnix moest het ook van de hond hebben. “Jij houdt tenminste nog wel van mij”, zo fluisterde hij hardop tegen Tommy, de hond van Yvon. Een shot later zag ik hem met een twinkel in zijn ogen naar diezelfde Yvon kijken. “Liefde laat zich niet dwingen”, zo sprak hij poëtisch. Maar door die blik in zijn ogen had ik even het idee dat hij in zijn hoofd Yvon al had gekneveld en ontvoerd naar zijn boerderij. Onterecht zo bleek later. Want ja die blik in zijn ogen was er inderdaad, hij was alleen niet voor Yvon bedoeld, maar voor Emmy. Een vriendin die hij al 20 jaar kent en waar nu plots de vonk bij was overgeslagen. Raar maar waar, maar iedereen die het vanavond heeft gezien zag ook dat het goed was. Eigenlijk vind ik dat we voor wat betreft Marnix nog wel recht hebben op een ‘hoe is het nu met’ momentje van zijn keuken. Mag toch hopen dat Emmy hier als eerste heeft ingegrepen.

Rest ons enkel nog Steffi en Roel. Nog altijd smoorverliefd en Steffi nog altijd keiverlegen en onzeker. Al wordt het minder. Ze verbaast zich nog elke dag over hoe overdreven aardig Roel is. Zo schenkt hij altijd drinken voor haar in, zonder dat ze het maar hoeft te vragen. Te schattig. Bij haar is en blijft het glas voorlopig nog wel halfvol.

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 03 dec 2018 08:54 #3177

Inloggen om te reageren.

Leevoer ( The blogs ) 03 dec 2018 10:54 #3179

  • Zilte Deerne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

sandra1968 schreef : En de laatste van dit seizoen.... meerdansandra.nl/2018/12/boer-zoekt-vrouw-missie-geslaagd/


Dankjewel Sandra.
Jij hebt er kennelijk nachtwerk van gemaakt. Jammer de laatste maar misschien - als je naar de afterparry gaat - kun je nog een verslagje schrijven?

Ik denk dat Cee even met de honden uit is want die heb ik nog niet gezien.

Margje is net op de koffie gekomen en geheel in Sinterklaasstijl heeft ze haar kadootje meegenomen: :party:
www.margje.nu/boer-zoekt-vrouw-de-reunie/

Inloggen om te reageren.

Moderators: Moderator