[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4765: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Welkom op het BZV-fanforum ~ Opgericht door fans van BZV • View topic - Het niveau van BZV

Het niveau van BZV

In dit forum kan je onderwerpen over de deelnemers plaatsen die betrekking hebben op gebeurtenissen van ná de laatste uitzending.

Re: Boeren in het nieuws

Postby BobbyJules » Mon 23 Mar 2015 17:50

@K4: dat ben ik ook helemaal met je eens!
Maar vind dus ook dat de KRO niet alle schuld van zich af kan schuiven wat betreft de commotie.
Ze hadden in januari ook kunnen oproepen om wat liever te zijn voor de boeren! [uh]
En je hebt ook gelijk dat mensen zich kunnen realiseren dat we maar een fractie zien van wat er opgenomen is en dat alles wordt uitvergroot. Ben ik me altijd heel erg van bewust geweest en heb ook niet meegedaan om de boeren de welbekende stempels te geven (hoop ik). En jij bent je dat dus ook bewust. Gezien alle commotie, waren anderen zich daar veel minder van bewust...

Ik heb geprobeerd het voor de boeren op te nemen, zoals jij het nu opneemt voor de KRO! Ok, toch!? [hand]
BobbyJules

Postby Zilte Deerne » Mon 23 Mar 2015 17:59

de kracht van woorden

permanent als de inkt van een tattoo

niet je hand of je hoofd geeft je kracht
maar
op de punt van de tong ligt je macht

@YNS

woorden...ze kunnen helen maar ook breken.

Wees daarom mild als je naar een ander kijkt, je ziet slecht iets wat aan de oppervlakte ligt. Het hart van de mens erachter ken je niet.
Zilte Deerne

Postby Klavertje 4 » Mon 23 Mar 2015 18:01

Klavertje 4

Postby cynniej » Mon 23 Mar 2015 18:12

Even als reactie op het schrijven en daarna al dan niet reactie krijgen of je het bent geworden of dat je boer bij de top 5 zit of niet.

Ik ben zelf ook een briefschrijfster en sta daar redelijk nuchter in. Ik ging er vol voor toen ik die brieven schreef, laat dat voorop staan, maar je weet; er schrijven er meer dus de kans is groot dat je er niet bij zit. Toen ik de mail kreeg waarin ze schrijven dat je boer niet bij de laatste 5 zit of dat je niet tot de laatste 10 behoort dacht ik alleen; o, jammer! Nou schreef ik op de boeren waarvan vrij zeker was dat ze in de top 5 zouden zitten, dus dat is misschien een andere situatie.
Ik bekijk het echter ook reëel en zie in dat het onmogelijk is iedereen een mail te sturen over of ze wel/niet bij de top 5 boeren zitten. Dat zou namelijk betekenen dat alleen al in Tom's situatie 1800 vrouwen weten dat Tom in de top 5 zit. Dat zou een deel van de geheimzinnigheid van bzv wegnemen, want de kans op uitlekken is groot. Een geheimhoudingsplicht voor alle schrijfster/schrijvers is gewoon praktisch gezien bijna niet haalbaar.
cynniej

Postby BobbyJules » Mon 23 Mar 2015 18:20

BobbyJules

Postby Crazy Cat Lady » Mon 23 Mar 2015 19:33

Waar het voor mij om gaat is dat er niet één schuldige is zoals yvon beweerd. En dat wat hun hebben gedaan eigenlijk geheel niet netjes was, zij wisten de gevolgen, de kijkcijfers en de media. Wat de media gedaan heeft is ook niet netjes. En de gevolgen daarvan ook niet. Maar niet fair van yvon om alleen daar naar te wijzen.
Crazy Cat Lady

Postby Zilte Deerne » Mon 23 Mar 2015 20:23

Zilte Deerne

Re: Het niveau van BZV

Postby Moderator » Mon 23 Mar 2015 20:32

Vanaf hier is de discussie verder te voeren die in "Boeren in het nieuws" gaande was.
Moderator

Postby BobbyJules » Sun 18 Sep 2016 12:50

\M/

Nu ik toch weer hier op het forum bezig ben geweest... ;)
Reprise van paar weken terug...d.d. 8 september j.l. [uh]

BJ had het forum willen laten voor wat het was...
Gewoon BZV alleen weer volgen op tv, evt. meelezen hier.....maar kan het toch niet laten... ;)

Het niveau van BZV..van 2016-2017 wel te verstaan...kunnen hier gewoon direct weer verder gaan... [H]

Misschien is het eerlijker, naar de 'boeren' Marc en David toe, de discussie over de onstane ophef in de media over hun 'wel/niet boer zijn' in dit topic hier te voeren. Is toch meer een kwestie van team BZV dan van hen persoonlijk...hoeft dan toch ook niet in de meer persoonlijker topics van hen gevoerd te worden, toch? [uh]

Tja, het nieuwe seizoen BZV is pas nét weer begonnen...
En hóe? ...hoe krijgen ze het toch voor elkaar...doen ze het er soms om?? :O

Voor BJ lijkt het er in ieder geval op, dat het team van BZV van het (geplande) padje af is,
een beetje de weg kwijt is ...of toch uit koers is?!  :-$
Een jaar geleden koersten ze nog af op een BZV met enkel boeren uit Australië en Nieuw-Zeeland:

Maar die route hebben ze overduidelijk verlaten...geen enkele Ozzie- of Kiwi-boer (met Nederlandse roots dan natuurlijk), maar wél weer Nederlandse boeren uit Canada en Frankrijk dit keer. Zelfs de planning van een voorstelronde in mei/het voorjaar hebben ze laten varen: kennelijk kwam er net een knappe viskweker uit Zambia in z'n snelle speedbootje voorbij gevaren...

Sorry, maar BJ kan zich niet aan de indruk onttrekken dat het het team van BZV van de KRO-NCRV wéér heel erg om de kijkcijfers te doen is: een exclusieve voorpremière ...om de media-aandacht te trekken ...dé mooiste plaatjes...en weer een hele knappe jongen...

De aandacht is getrokken...de kijkers straks ook...of toch niet?  [uh]

Marc en David dan misschien niet in deze ...maar team BZV...
Nou ja liegen, ze verzwegen íets...(als BJ het vriendelijk stelt) ;)

Kennelijk willen ze BZV vernieuwen ...misschien n.a.v. de kritiek op de vorige serie...misschien al een beetje rekening houdend met een toekomstige overstap naar de commerciële zenders. Dus doen de kijkcijfers er heel veel toe en  kiezen ze 'boeren' van het 'nieuwe boeren': managers. 

En dat dat toch niks uitmaakt, daar is BJ het toch echt niet mee eens:
"Alle boeren zijn toch managers"
Een retoriek die we tegenwoordig wel vaker horen (in andere settings dan weliswaar), maar die BJ erg onzinnig vindt, want écht niet alle managers zijn ook (echte) boeren. 
"Maakt toch niet uit dat ze de eigenaren niet zijn van die bedrijven" en "het gaat toch alleen om de boer"
Wellicht, maakt het voor de BZV-kijkers niets uit.
Maar voor de (potentiële) briefschrijfsters doet dat er toch zeker wél toe?! 
:-BD
, 's zondags, vroeg ik me al af waarom er niets verteld werd over waarom Marc die viskwekerij in Zambia begonnen was/overgenomen had. En ook waarom David was uitgekozen, dat vraagt BJ zich nu nog steeds af; zijn ligt immers nog op de tekentafel (of misschien is er net een eerste beginnetje mee gemaakt), máár vooral omdat zijn hart veel meer bij een akkerbouw-bedrijf lijkt te liggen.[uh] Ennnn... ben toch wel heel benieuwd waar zijn gekozen dames straks logeren: op/onder die tekentafel misschien, of onder een oranje zeiltje in één van die vervallen schuren of toch op die boerderij in voormalig Oost-Duitsland??? ;) Nou ja, over het eten bij 'boer' David hoeven ze zich geen zorgen te maken: da's nu al bekend: mini-pruimen als ontbijt, lunch en diner, tenminste als de vogels die inmiddels niet allemaal opgegeten hebben...

vindt BJ het nog vreemder, waarom erover is gezwegen. :-#
Voor de briefschrijfsters maakt het toch wel uit?  Dat ze een beetje weten waar ze terecht komen en wat hen in de toekomst bij die 'inhuur-boer' te wachten staat... als ze straks hun huis, haard en alles achterlaten? :-$
Het lijkt zo haast meer op 'Ik vertrek'. [au] [ap]
:O Inhuur-boeren...klinkt voor BJ trouwens net zoiets als inloop-kasten: doet denken aan die tv-reclame met die hysterisch, gillende vrouwen en daarna die hilarisch, gillende mannen.... ;)
En daar hoopt die BZV-manager achter z'n bureau vast ook alleen maar op: gillen....giga-hysterisch-gillende kijkcijfers... [uh]
"Ach ja, de boeren en die briefschrijfsters, wat doen die er toe?" Over twee jaar is die manager al lang weer bezig met de volgende BZV. En wat maakt het dan uit, dat zo'n 'boer' dan al weer in een penthouse op de Amsterdamse Zuidas woont of dat zo'n boer dan pierenkweker in Siberië is, of inmiddels zure bommen kweekt in IS-gebied...;) :O Nieuws daarover, tegen die tijd, genereert toch alleen maar weer media-aandacht ...dus goed voor de kijkcijfers van de volgende serie, toch.... [uh]
"Die 'nieuwe boeren' zijn toch ook gewoon boeren in hart en nieren".
Tuurlijk... what's next: in de volgende BZV Internationaal een Mr. Monsanto die een vrouw zoekt?..die doet toch ook iets in het agrarische 8-) ...ook echt een boer in hart en nieren :-BD
...oh nee, wacht..it kin net..of wel? [uh]

En echt nieuw is ook dat ze de aandacht van de media dírect al na de voorstel-uitzending over zich af hebben weten te roepen...yeh, prima voor de  kijkcijfers... ;)

Blijft toch weinig over zo van dat frisse en onschuldige waarmee BZV ooit begon...
Hmmm...wat moet je hier nou mee als BZV-kijker? :-$
Hoog opnemen en niet kijken... [uh]
Of toch, het met de mantel der liefde bedekken...toch kijken? :O
Een beetje extra liefde kan in deze tijd immers geen kwaad? [8]   [L] [F] [R]
Toch kijken...benieuwd naar hoe dit seizoen BZV afloopt...
...met de boeren... de liefde...wat de briefschrijfsters doen... de heisa in de media??? ;)

Wordt het straks lachen als een boer met kiespijn
...of blijft het bij lachen om de boeren op Lucky-TV.... ;)

[I]
Over boeren- en/of managers gesproken [uh] ...???
Wel stijlvol en netjes hoor die Japanners ...houdt BJ wel van... :-BD
Maar of het zo praktisch is...helemaal in ons natte Nederlandje... ;) [H]
BobbyJules

Postby BZVkijker1 » Mon 19 Sep 2016 13:02

Huh, was je weg dan? Dacht dat je even geen tijd had of een poos op een klus ;)
Ach, maakt het eigenlijk veel uit ? De mannen beöefenen het vak van boer (of visser) uit en je schrijft voor de man of je die leuk genoeg vindt om daar mee verder te leven en niet voor zijn bezittingen. In dat kader heeft Ingrid (Prulleke) het ook zo verwoord. Zij schreef ook op Johan en niet voor zijn boerderij met alles er op en aan.
BZVkijker1

Postby Zilte Deerne » Thu 22 Sep 2016 10:41

Om in boeren ( van oorsprong Bijbelse ) termen te blijven: men moet het kaf van het koren scheiden. ;)
Zilte Deerne

Postby BobbyJules » Thu 22 Sep 2016 21:25

BobbyJules

Postby BobbyJules » Wed 23 Nov 2016 19:25

BobbyJules

Postby Zilte Deerne » Thu 24 Nov 2016 00:18

@Beejee: Ik snap geheel jouw redenatie, dát vooropgesteld. Dat was ook mijn eerste ingeving. Maar dan... nadenken... dingen afvragen... waarop ik het antwoord niet weet... omdat ik de vragen niet kan stellen aan de zoon.

Boycotten weet ik nog niet, het kan maar zo dat alle ophef over de laatste hot topics, de mensen aan het denken zet en er een verandering teweeg wordt gebracht ( ik bid in de goede zin van het woord ) .
Dus misschien/toch/ juist wél kijken ( al zij het met argusogen ), en gewoon het gehele proces blijven volgen.
Mijn eerste reactie was: 'zo vader, zo zoon '( bij zoon Olke ), maar dat is ergens een aanname , en aannames hoeven niet de waarheid te zijn. ( Als je kind moordenaar is , dan hoef jij het nog niet te zijn. Als je kind een dief is, hoef jij het nog niet te zijn. Als je kind leugens vertelt... dán heb je um niet goed opgevoed. )

Misschien dat die zoon door alle ophef gaat nadenken. per slot zijn er in zijn verleden nou niet bepaald reacties van zijn 'vrienden' geweest die hem erop wezen dat waar hij mee bezig was, niet bepaald de juiste weg was. Misschien durfden ze niet. Misschien zijn ze onverschillig over dierenleed ( wat ik mij bij kinderen eigenlijk nauwelijks kan voorstellen, maar ze zitten er helaas soms wel tussen )

Maar...Wie zonder zonde is....
Zilte Deerne

Postby BZVkijker1 » Thu 24 Nov 2016 08:36

Denk dat alles inmiddels wel gemonteerd is en gereed voor uitzending, dus zoveel zal het voor de keuze van de deelnemende vrouwen niet meer uitgemaakt hebben. Jammer. Olke is een boer die ik graag had willen volgen en hij heeft leuke dochters. Zijn zoon is dan weer een minpunt [n]. Kan me niet herinneren dat er bij vorige afleveringen van BZV al zoveel rumoer vooraf rond de kandidaten is geweest.
BZVkijker1

PreviousNext

Return to Napraten